Τρίτη 11 Μαΐου 2010

ακομα το συζηταμε;

Εντυπωσιακή ώθηση στις τοπικές οικονομίες δίνει η κρουαζιέρα σύμφωνα με μελέτη της GP Wild and Business Research and Economic Advice (BREA), με τίτλο «Contribution of Cruise Tourism to the economies of Europe 2009». Σύμφωνα με τη μελέτη στα εδάφη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπολογίζεται ότι με κάθε αύξηση δαπάνης ύψους ενός εκατ. ευρώ από τον κλάδο της κρουαζιέρας δημιουργείται επιχειρηματική παραγωγή ύψους 2,7 εκατ. ευρώ και ακόμη 22 νέες θέσεις εργασίας.


Επίσης στα κυριότερα συμπεράσματα της μελέτης επισημαίνεται:

- Οι άμεσες εισπράξεις, για το 2008, από τον κλάδο της κρουαζιέρας για την ελληνική οικονομία το 2008 ανήλθαν σε 471 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στο 3,3% επί του συνόλου των 15 δισ. ευρώ που ήταν οι άμεσες εισπράξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

- Από το σύνολο των 4,6 εκατ. επιβατών κρουαζιέρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνο 472.000 δηλαδή 10,1% ξεκίνησαν από την Ελλάδα.

- Από τις 21,7 εκατ. επισκέψεις οι 4,3 εκατ. έγιναν στον ελλαδικό χώρο δηλαδή 19,6% του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από τα στοιχεία αυτά γίνεται φανερό ότι με τα σημερινά δεδομένα (που δεν έχει αρθεί ακόμα ο προστατευτισμός στην κρουαζιέρα, και δεν έχουν ληφθεί μέτρα προσέλκυσης, όπως οι κατάλληλες λιμενικές υποδομές) παρουσιάζεται μεγάλη ζήτηση για επισκέψεις (19,6%), αλλά μικρότερο ποσοστό 10,1% για homeporting.
- Η μέση δαπάνη ανά επιβάτη σε κάθε λιμάνι που επισκέπτεται είναι 60 ευρώ. Το ποσό αυτό αγγίζει τα 90 ευρώ στο λιμάνι που χρησιμοποιείται σαν homeport. Σημειώνεται ότι το παραπάνω ποσό δεν περιλαμβάνει έξοδα για αεροπορικά εισιτήρια κ.ά τα οποία αφορούν τα άμεσα έξοδα των κρουαζιερόπλοιων που ξοδεύονται για υπηρεσίες στο homeport.

- Το σύνολο των εργαζόμενων, που εξαρτάται είτε άμεσα είτε έμμεσα στη χώρα από τον κλάδο της κρουαζιέρας φτάνει τις 10.775 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης δηλαδή 3,5% του συνόλου των 311.000 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Παράλληλα οι Έλληνες ναυτικοί που εργάζονται στη κρουαζιέρα στη χώρα μας υπολογίζονται σε περίπου 800. Πάντως τα στοιχεία της μελέτης δεν ξεκαθαρίζουν σε ποιους κλάδους ανήκουν οι υπόλοιπες θέσεις που χρηματοδοτούνται με 471 εκατ. ευρώ καθώς επίσης και το ύψος των εισπράξεων που λαμβάνει το κράτος λόγω φόρων άμεσων ή έμμεσων.

- Το 2008 υπήρχαν οκτώ κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία συνολικής χωρητικότητας 143.000 grt και 5.790 berths. Τα στοιχεία για το 2009 καταγράφονται έξι κρουαζιερόπλοια συνολικής χωρητικότητας 119.000 grt και 4.724 berths.

- Από το σύνολο των 10 δισ. ευρώ που αφορά αμοιβές προσωπικού για το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ποσό 273 εκατ. ευρώ δηλαδή 2,7% διαχέεται στους κλάδους της ελληνικής οικονομίας.



ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ /naftemporiki.gr

0 βγηκαν μπροστα:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...