σε μια προσπαθεια,να κατευθυνει και να κοντρολαρει τις αντιδρασεις και την ενημερωση,για τη μεγαλη καταστροφη που προκαλεσε στον κολπο του μεξικο,η BP αγορασε απο τη GOOGLE και YAHOO,λεξεις κλειδια αναζητησης,οπως "oil spill","BP oil spill","deepwater horizon","oil spill response",και αρκετες ακομη.ετσι ολες αυτες οι αναζητησεις οδηγουν σε links που εχουν σπονσορα τη BP.
examiner.com
ακριβεις πληροφοριες δεν υπαρχουν ακομη,καθως απαγορευεται, απο τη νεοσυστατη "oil spill police",σε οποιο ρεπορτερ και φωτογραφο να πλησιασει στην "τρυπα".
μολις ενα μηνα μετα απο τη διαρροη,ο κοσμος εμαθε απο ανεξαρτητους επιστημονες,πως η διαρροη ηταν στην πραγματικοτητα ενα εκατομμυριο γαλονια την ημερα,οταν η BP δηλωνε πως απορροφουσε 5000 βαρελια την ημερα.μετα απο αυτο αυξησε και αυτη τον αριθμο της διαρροης.διοτι οσο μεγαλυτερος ο αριθμος,τοσο μεγαλυτερο το χασιμο απο την τιμη της μετοχης.
ετσι τωρα χρησιμοποιει το καινουργιο κολπο εξαγορας του διαδυκτιου.αγοραζοντας λεξεις και προβαλλει τη δικη της παραποιημενη αληθεια.
εδω υπαρχει ενα μειζον προβλημα ομως, που περιλαμβανει και τη GOOGLE.
σε παρομοιες περιπτωσεις,σε κοινωνικα προβληματα,σε διαφορα συμβαντα σε ολο τον κοσμο,πως υπερασπιζεται η αληθινη ενημερωση;αν για παραδειγμα αγορασει καποιος τη λεξη "επανασταση","οργη","χειραγωγηση","αποτελεσμα" κ.λ.π.
να χρησιμοποιησω ενα παραδειγμα απο το δικο μας μικροχωρο.συμβαινει κατι στα μεταλλεια στο στρατωνι.ειτε εργατικο ατυχημα ειτε μια μολυνση μεγαλη.η εταιρια για να προλαβει αντιδρασεις,αγοραζει λεξεις οπως "μολυνση στις σκουριες","ατυχημα στις στοες" κ.λ.π. θα ρωτουσε καποιος,εαν ειχε την αγοραστικη δυναμη η εταιρια να προχωρησει σε αυτη την κινηση.σαφως.ποιος εξασφαλιζει ομως πως δε θα υπαρχουν και τιμολογια αναλογα με την εταιρια και το πεδιο δρασης της;αν θελεις κανε copy σε οποια αλλη περιπτωση εχεις στο μυαλο σου.δε βγαινει;
περασε ο καιρος που αγοραζονταν αρθρα σε εφημεριδες,δημοσιογραφοι και τηλεοπτικα καναλια.τωρα αγοραζονται και λεξεις αναζητησης.
λοιπον,μαλλον η εποχη που "γκουγκλιζες" και εβρισκες τελειωνει.θα πρεπει να τσεκαρεις,να διασταυρωνεις και μετα να εξαγεις συμπερασματα.φιλτραρισμα και παλι φιλτραρισμα.ετσι ωστε να αποφυγουμε το κεφαλι μας να γινει wikipedia.οπου ο καθενας γραφει οτι θελει και περναει ως αξιοπιστη πληροφορια.
επανερχομαι στο θεμα της BP και GOOGLE.εαν η εταιρια δεν ηθελε να επηρεασει και να καθοδηγησει τις πληροφοριες για τη διαρροη γιατι αγορασε τους συνδεσμους-links;
-
0 βγηκαν μπροστα:
Δημοσίευση σχολίου