σχόλιο από αρθρο της ελευθεροτυπιας 14/2/11:
" O Γ. Κύρτσος, που δε φημίζεται για την αγάπη του προς το λαό ή την αριστερά, αλλά που φαντασιώνεται έναν αγνό καπιταλισμό, σε άρθρο του στο Κυριακάτικο Free Press με τίτλο “Μικροί και Μεγάλοι Τσαμπατζήδες” γράφει τα εξής για τον τρόπο με τον οποίο οι εργολάβοι ληστεύουν τους φορολογούμενους μέσω του μηχανισμού της κατασκευής εθνικών δρόμων και εκμετάλλευσης των διοδίων, φέρνοντας σαν παράδειγμα τη “Νέα Οδό” που κατασκευάζει τηο τμήμα της Εθνικής μεταξύ Μεταμόρφωσης Αττικής και Σκαρφείων Φθιώτιδος:
“Με βάση τα στοιχεία της Κοινοπραξίας (δημοσιεύτηκαν αναλυτικά στην “Καθημερινή”, 09/02) οι μέτοχοι της Νέας Οδού θα συμβάλουν στην χρηματοδότηση της κατασκευής τοθ έργου κατά την περίοδο 2008-2013 με 190 εκατομύρια ευρώ. Το ελληνικό δημόσιο και η ΕΕ-δηλαδή οι φορολογούμενοι πολίτες-θα συνεισφέρουν για το συγκεκριμένο έργο 337,5 εκατ. ευρώ ενώ οι οδηγοί θα καταβάλουν συνολικά διόδια (εννοεί κατά τη διάρκεια της κατασκευής ΠΡΙΝ την παράδοση τπου έργου) της τάξης των 740 εκατ. ευρώ. Άλλα 119 εκατ. ευρώ θα εξασφαλιστούν με την επιστροφή του ΦΠΑ και 408 με τραπεζικό δανεισμό, που σε αρκετές περιπτώσεις έχει την εγγύηση του δημοσίου.. Η θεωρία σύμφωνα με την οποία τα έργα είναι μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα”.
Για όποιον δεν το κατάλαβε λόγω οξείας ΠΑΣΟΚίασης, πρόκειται για το γνωστό σχήμα του Καραγκιόζη: “Τα σούα μούα και τα μούα μούα”. Με απλά λόγια, με 10% κεφάλαιο οι εργολάβοι παίρνουν την εκμετάλλευση των εθνικών οδών για μια τριακονταετία.
Αν αυτό δεν είναι ληστεία, λαλίστατοι κύριοι με τις κοινοτυπίες σας περί “τσαμπατζήδων”, τότε τι είναι; Και ποιοι από την κυβέρνησή τα πιάνουν χοντρά με τη μηχανή αυτή;
" O Γ. Κύρτσος, που δε φημίζεται για την αγάπη του προς το λαό ή την αριστερά, αλλά που φαντασιώνεται έναν αγνό καπιταλισμό, σε άρθρο του στο Κυριακάτικο Free Press με τίτλο “Μικροί και Μεγάλοι Τσαμπατζήδες” γράφει τα εξής για τον τρόπο με τον οποίο οι εργολάβοι ληστεύουν τους φορολογούμενους μέσω του μηχανισμού της κατασκευής εθνικών δρόμων και εκμετάλλευσης των διοδίων, φέρνοντας σαν παράδειγμα τη “Νέα Οδό” που κατασκευάζει τηο τμήμα της Εθνικής μεταξύ Μεταμόρφωσης Αττικής και Σκαρφείων Φθιώτιδος:
“Με βάση τα στοιχεία της Κοινοπραξίας (δημοσιεύτηκαν αναλυτικά στην “Καθημερινή”, 09/02) οι μέτοχοι της Νέας Οδού θα συμβάλουν στην χρηματοδότηση της κατασκευής τοθ έργου κατά την περίοδο 2008-2013 με 190 εκατομύρια ευρώ. Το ελληνικό δημόσιο και η ΕΕ-δηλαδή οι φορολογούμενοι πολίτες-θα συνεισφέρουν για το συγκεκριμένο έργο 337,5 εκατ. ευρώ ενώ οι οδηγοί θα καταβάλουν συνολικά διόδια (εννοεί κατά τη διάρκεια της κατασκευής ΠΡΙΝ την παράδοση τπου έργου) της τάξης των 740 εκατ. ευρώ. Άλλα 119 εκατ. ευρώ θα εξασφαλιστούν με την επιστροφή του ΦΠΑ και 408 με τραπεζικό δανεισμό, που σε αρκετές περιπτώσεις έχει την εγγύηση του δημοσίου.. Η θεωρία σύμφωνα με την οποία τα έργα είναι μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα”.
Για όποιον δεν το κατάλαβε λόγω οξείας ΠΑΣΟΚίασης, πρόκειται για το γνωστό σχήμα του Καραγκιόζη: “Τα σούα μούα και τα μούα μούα”. Με απλά λόγια, με 10% κεφάλαιο οι εργολάβοι παίρνουν την εκμετάλλευση των εθνικών οδών για μια τριακονταετία.
Αν αυτό δεν είναι ληστεία, λαλίστατοι κύριοι με τις κοινοτυπίες σας περί “τσαμπατζήδων”, τότε τι είναι; Και ποιοι από την κυβέρνησή τα πιάνουν χοντρά με τη μηχανή αυτή;
0 βγηκαν μπροστα:
Δημοσίευση σχολίου