Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Είναι η Womex 2012 “μπίζνα” ελληνικού τύπου;


thess.gr
Η Θεσσαλονίκη στα νεώτερα χρόνια, τα μετά ΠΑΣΟΚ χρόνια, είχε δυο φορές την δυνατότητα να μετεξελιχθεί σε κάτι άλλο από την μίζερη πόλη που έχει καταντήσει εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Η μια ήταν η χρονιά της Bienale της Μεσογείου το 1986. Αν οι τότε διοικούντες είχαν όραμα για την πόλη θα είχαν προσπαθήσει να την κατευθύνουν προς μια άλλη κατεύθυνση, με μοχλό την Biennale. Η δεύτερη και ίσως μεγαλύτερη ευκαιρία ήταν η πολιτιστική πρωτεύουσα. Όμως την πολιτιστική πρωτεύουσα την εκμεταλλεύτηκαν προς ίδιον όφελος ορισμένοι πολιτικοί, εργολάβοι και μερικές παρέες της πόλης. κανένας δεν μπόρεσα ούτε να δεί αλλά πολύ περισσότερο ούτε να κατευθύνει την πόλη προς τα κάπου.


Κανένας δεν μπόρεσε να δει, στο ίσως πιο εμπορικό γεγονός του 97, την συναυλία των U2, πως μπορεί μια πόλη να κινηθεί με το να φέρει ένα μεγάλο όνομα για συναυλία. Συναυλιακοί τουρίστες ήρθαν από Κωσταντινούπολη, Σερβία, Βουλγαρία, Αθήνα για να δούνε τους U2. Αγοράσανε φαγητό, κοιμηθήκανε σε ξενοδοχεία και μετά την συναυλία εξαντλήσανε τα αποθέματα των μπαρ όχι μόνο στα λαδάδικα που ήταν δίπλα, αλλά έως και την Ισαύρων που ιδιοκτήτης παλιού μπαρ μου διηγόταν ότι του τέλειωσαν πολλά μπουκάλια εκείνο το βράδυ. Παρ’ όλη την επιτυχία, κανένας δεν σκέφτηκε να επενδύσει ώστε να υπάρχει ένα σοβαρό και μεγάλο Φεστιβάλ, διεθνούς εμβέλειας, στην πόλη. Ίσα – ίσα που αυτό που ακολούθησε ήταν η συρρίκνωση της πόλης με την Goodyear, Siemens, ΒΦΛ, Βαλκάν, και πολλές άλλες να κλείνουν στα επόμενα χρόνια, μάλιστα μερικές σχεδόν παράλληλα με την πολιτιστική, όπως φαίνεται από άρθρο της εποχής. Οι ιδιοκτήτες αυτών των επιχειρήσεων ακόμα καλοζούν και βασιλεύουν


Χρόνια μετά, και αφού άλλαξε διοίκηση ο δήμος, εμφανίστηκε σαν κύριος στόχος της πόλης η συγκέντρωση τουριστών με κάθε τρόπο. Πολλοί, ακόμα και σ’ αυτό το site, θεωρούν ότι η προσέλκυση τουριστών έστω και για μια ώρα με οποιοδήποτε τρόπο κάνει καλό σ’ αυτή την πόλη. Προφανώς εγώ δεν συμφωνώ. Κινήσεις όπως αυτές του δημάρχου, με την Ryanair, Turkish Arilines, Ισραήλ είναι σαφώς θετικές, όταν όμως δεν συνοδεύεται από γενικό σχεδιασμό τότε καταλήγουν άχρηστες. Είναι αλήθεια ότι η αγορά φέτος κινήθηκε αρκετές φορές από τους εξτρά τουρίστες που ήρθαν, το θέμα είναι θα ξαναρθουν; Θα προτείνουν την Θεσσαλονίκη ως προορισμό; Βρήκαν αυτό που περίμεναν;


Μέσα στο ίδιο πλαίσιο της παλιάς συνταγής, “φέρτε εκδηλώσεις στην πόλη για να έρθουν τουρίστες”, εντάσσεται και η πετυχημένη, σαν κατ’ αρχήν αποτέλεσμα, διεκδίκηση της Ευρωπαϊκής πρωτεύουσας Νέων 2014. Η κριτική μου γι’ αυτή την διεκδίκηση είναι παρόμοια. Όταν φύγει το 2014, τι θα έχουμε να περιμένουμε, να δείξουμε το 2015; Που θα μας έχει πάει η φιλοξενία αυτού του θεσμού;
Ψάχνοντας μετά από μια ενημέρωση που είχα από την πατρίδα, ανακάλυψα ότι δεν είναι  μόνο ο Δήμος που διεκδικεί τέτοιες εκδηλώσεις, αλλά και άλλοι φορείς της πόλης. Για παράδειγμα η Helexpo έχει καταφέρει και έχει κλείσει την διοργάνωση της WOMEX 2012 για τον επόμενο χρόνο και μάλιστα μια βδομάδα νωρίτερα για να μη συμπέσει με την επέτειο της παράδοσης της πόλης στον ελληνικό στρατό.


Τι είναι η WOMEX; μια γερμανική επιχείρηση που εδώ και 17 χρόνια διοργανώνει σε διάφορες πόλεις μια έκθεση για την αγορά της έθνικ μουσικής. Όπως λένε και στο site τους, μαζεύουν 2500 άτομα και εταιρίες από 98 χώρες με αντικείμενο τη έθνικ μουσική, με συναυλίες αλλά και αγοραπωλησίες.


Όλα καλά μέχρι εδώ, τι είναι αυτό που με πειράζει; Μα το γενικό που περιέγραψα και που επαναλαμβάνεται εδώ. Μια έκθεση one off σε μια πόλη όπου η μόνη σχέση με το εθνικ, ήταν το ΓΑΙΑ Φέστιβαλ, το ΓΑΙΑ radio, το Orient και ελάχιστα μουσικά σχήματα. Τώρα που είπα ΓΑΙΑ, παρατηρήσατε ότι στην διοργάνωση της WOMEX οι εκπρόσωποι της διοργάνωσης είναι η Helexpo, το ΥΠΠΟ, ο Δήμος Θεσσαλονίκης και το ΓΑΙΑ LIFE; Αυτή η διαπίστωση μας φέρνει στο δεύτερο σκέλος των αντιρρήσεών μου, που θα μου επιτρέψετε να διατυπώσω παρακάτω αναλυτικά.


Στην Θεσσαλονίκη ελάχιστοι άνθρωποι έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με την έθνικ μουσική σκηνή. Ο πιο γνωστός από αυτούς είναι ο Νίκος Στεφανίδης. ο Νίκος δεκαετία 80 είχε το Λούκυ Λουκ, το Παρλαράμα και δεκαετία 90 ξεκίνησε το μαγαζί σταθμό στην πόλη, τον Μύλο. Στην πορεία βρέθηκε με το ράδιο ΓΑΙΑ και το 98 προσπάθησε να διοργανώσει το ΓΑΙΑ Φέστιβαλ, το οποίο ξεκίνησε στου Κόδρα, αλλά τελικά δεν έπιασε. Αν λοιπόν ήμουν ιδιώτης και ήθελα να στήσω μια EXPO για την εθνικ μουσική στην Θεσσαλονίκη, θα πήγαινα κατευθείαν να συνεργαστώ με τον Νίκο. Βέβαια πάλι δεν ξέρω ποιός στην Ελλάδα έχει εμπειρία από 8 σκηνές που θα παίζουν παράλληλα και από το πως να διαχειριστούν τον κόσμο που θα βρεθεί εκεί.


Αυτά όλα αν ήμουν ιδιώτης και διαχειριζόμουνα τα λεφτά μου. Όμως η HELEXPO ως ένα σημείο, το ΥΠΠΟ και ο Δήμος Θεσσαλονίκης 100%, δεν είναι ιδιώτες μια και διαχειρίζονται χρήματα που ανήκουν στο δημόσιο. Γι’ αυτούς τους οργανισμούς προβλέπονται άλλες διαδικασίες όπως προβλέπεται και η ανάρτηση των αποφάσεων και των οικονομικών στοιχείων στην Διαύγεια. Τι βρίσκουμε λοιπόν σήμερα αν ψάξουμε στην Διάυγεια με την λέξη WOMEX;



1) Μια απόφαση του ΥΠΠΟ που επιχορηγεί το ίδρυμα Ελληνικού πολιτισμού με 29.000 εκ των οποίων τα 17.000 είναι για συμμετοχή στην Womex 2011 στην Κοπεγχάγη. Το έγγραφο έχει ημερομηνία 26/10, η έκθεση  έγινε 26-30 (αδυνατώ να πιστέψω ότι πληρώσαμε περίπτερο την πρώτη μέρα της έκθεσης)


2)ακόμα ένα έγγραφο του ΥΠΠΟ που εγκρίνει τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής 3 υπαλλήλων (σε 2 διαφορετικών αστέρων ξενοδοχεία) καθώς και την ημερήσια αποζημίωσή τους κατά την διάρκεια της έκθεσης με ημερομηνία 10/10


3) με την ίδια ημερομηνία μια άλλη απόφαση του ΥΠΠΟ που εγκρίνει τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής 2 υπαλλήλων (σε 2 διαφορετικών αστέρων ξενοδοχεία) καθώς και την ημερήσια αποζημίωσή τους κατά την διάρκεια της έκθεσης  και αναιρεί την μετακίνηση του τρίτου υπαλλήλου


4) άλλη απόφαση με ημερομηνία 2/12 του ΥΠΠΟ, που εγκρίνει έξοδα εξωτερικού συμβούλου που εργάστηκε, στο Μπάρι της Ιταλίας για την προετοιμασία της WOMEX 2012, από τις 23/11-28/11


5) Απόφαση της Helexpo με ημ/νια 22/10 για “Δαπάνη διαμονής για την επίσκεψη στην έκθεση Womex 2011 των κ.κ. Νικόλαου Στεφανίδη και Μιχάλη Κοτσιφάκη, εκπροσώπων της εταιρίας GAIA LIFE, όπως προβλέπεται από το budget του εγκεκριμένου συμφωνητικού για τη Womex 2012.”


6) Απόφαση της Helexpo με ημ/νια    14/12 για “Δαπάνη διαμονής 10 διανυκτερεύσεων 5 στελεχών της εταιρίας Piranha WOMEX AG για τις ανάγκες διοργάνωσης της WOMEX 2012 όπως προβλέπεται από το budget του εγκεκριμένου συμφωνητικού.”


7) Τέλος απόφασης της HELEXPO με ημ/νια 27/9 για “Πληρωμή της 1ης δόσης της αμοιβής της WOMEX, σύμφωνα με το εγκεκριμένο συμφωνητικό για τη διοργάνωση της WOMEX 2012” αξίας 67500€ (50%)


 Την ανάθεση των flyer (ελληνικών/αγγλικών) για την Womex 2012, μετά από πρόχειρο διαγωνισμό στην τιμής των 890€+ΦΠΑ





Τι δεν βρίσκω στην διαύγεια; Το πως προέκυψε η όλη σκέψη για την έκθεση (ίσως γιατί δεν είναι εκεί η θέση του), το συμφωνητικό με τις οικονομικές υποχρεώσεις της Helexpo αλλά και τις υποχρεώσεις των Γερμανών και το βασικότερο από όλα πως εμπλέκεται ένας ιδιώτης (ΓΑΙΑ LIFE) σε μια κρατική μπίζνα; Είναι συνέταιρος έχοντας πληρώσει τα μισά για την έκθεση; Έχει προσληφθεί ως εξωτερικός σύμβουλος; Με ποια διαδικασία; Όλα μπορεί να είναι απλά και χωρίς κανένα ύποπτο σημείο, δυστυχώς με την δημοσίευση επιλεγμένων πληροφοριών εκτίθενται όλοι οι εμπλεκόμενοι και κάνουν καχύποπτους ανθρώπους σαν και μένα να φαντάζομαι ότι θέλω.


Αυτό το post το πρωτοέγραψα στις 28/12/2011 παρ’ όλα αυτά 3 μήνες αργότερα δεν υπάρχουν παραπάνω στοιχεία στην Διαύγεια.


Σήμερα (Το τμήμα αυτό του κειμένου γράφτηκε αρχές Φεβρουαρίου) και αφού έχει περάσει τόσος καιρός το μόνο που έμαθα επιπλέον και μάλιστα από το Δημοτικό Συμβούλιο της 30ης Ιανουαρίου, δια στόματος δημάρχου, σε μια συζήτηση για τον προϋπολογισμό του TV100, είναι ότι η Womex (;) ζητά την παραχώρηση μιας ραδιοφωνικής συχνότητας από τον Δήμο. Αμέσως ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού πετάχτηκε να διορθώσει τον δήμαρχο λέγοντας ότι δεν πρόκειται για παραχώρηση αλλά στην συχνότητα αυτή θα παίζεται μουσική της Womex, για να σηκωθεί και η κα Ασλανίδου, πρόεδρος της ΔΕΠΘΕ και να διορθώσει ότι οι νομικοί εξετάζουν την περίπτωση. Δηλαδή, με λίγα λόγια, μπάχαλο. 


Το μόνο που καταφέρανε είναι να μου δημιουργήσουν περισσότερα ερωτηματικά. Αν η Womex χρειάζεται συχνότητα γιατί δεν δίνει η ΔΕΘ την δική της; Έτσι και αλλιώς έχει καταντήσει να την ακούνε μόνο οι εκθέτες, υποχρεωτικά από τα μεγάφωνα. Αν δεν γίνεται η ΔΕΘ να την διαθέσει γιατί το υπουργείο πολιτισμού δεν διαθέτει αυτήν του 958 οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί του σταθμού είναι οι πιο κατάλληλοι για να μας εισάγουν στην έθνικ μουσική. Έχει καταλάβει κανένας ότι οι συχνότητες, οι οποίες έχουν προσωρινή άδεια, δεν ανήκουν σε κανέναν για να παραχωρούνται αδιαφανώς;


Ένα ερώτημα που με άλλο τρόπο έχω θέσει πιο πάνω είναι ποιος και πως οφελείται μακροπρόθεσμα; Έχει κάνει κάποιος αίτηση να εκπροσωπήσει την Womex στην π.χ. Νοτιοανατολική Ευρώπη; Ποιος θα εμφανιστεί αύριο να διαχειρίζεται μια Womex στην Κύπρο; Κάποιος άσχετος ή η Helexpo;


Αυτό είναι το όραμά μας για την πόλη, για την χώρα, στα επόμενα 100 χρόνια;


Προσπαθώντας να βγάλω κάποια άκρη στα ερωτήματά μου αποφάσισα να στείλω ένα mail στον Νίκο Στεφανίδη προκειμένου να με ενημερώσει για την Womex. Τον Νίκο τον γνωρίζω προσωπικά, τον εκτιμώ και έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν και επαγγελματικά. Στις 8/2 έστειλα το παρακάτω mail (παραλείπω τα προσωπικά σχόλια και κρατάω μόνο την ερώτηση που έκανα στο πλαίσιο του άρθρου) :


Επικοινωνώ μαζί σου γιατί ετοιμάζω ένα κομμάτι για την womex και επειδή εμπλέκεσαι και είσαι και ο μόνος που ξέρω, θα ήθελα να φιλοξενήσω και την δική σου πλευρά για την εκδήλωση. Αν σ’ ενδιαφέρει θα σε παρακαλούσα να μου απαντήσεις σε μερικά ερωτήματα. Το κείμενο θα το ανεβάσω Κυριακή ή Δευτέρα οπότε αν θέλεις σε παρακαλώ στείλε μου μέχρι τότε την δική σου άποψη.
Με ενδιαφέρει πως προέκυψε η ιδέα, πως εμπλέκεσαι εσύ στην υπόθεση εννοώ ποια είναι τα καθήκοντα της ΓΑΙΑ, μια και είσαι ο μόνος ιδιώτης εμπλεκόμενος στο σχήμα (από ότι μπόρεσα να καταλάβω). Επίσης αν γνωρίζεις θα με ενδιέφερε μου πεις αν αυτό είναι ένα γεγονός one off ή πρόκειται του χρόνου να κάνουν την Womex νοτιοανατολικής Ευρώπης, μια και η Wοmex θα γίνει στο Cardiff το 13. Αν δεν υπάρξει συνέχεια, όπως την περιγράφω, πως το σχολιάζεις;
Επίσης θα ήθελα να σε ρωτήσω και για το θέμα που προέκυψε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο με την παραχώρηση μιας συχνότητας του Δήμου για ένα χρόνο στην Womex, αν φυσικά γνωρίζεις. Είναι συμβατική υποχρέωση; Αν ναι γιατί δεν παραχωρεί η ΔΕΘ την δική της αφού πρόκειται για έκθεση της Helexpo; Ποιός θα “τρέξει” τον σταθμό, εννοώ με τι κόσμο και τεχνικούς και εν πάσει περιπτώσει για ποιο λόγο;
Ελπίζω να μην σε πρήζω αλλά θέλοντας να έχω και μια άποψη από κάποιον που είναι μέσα, έτσι ώστε να μην αδικήσω κανέναν, αναγκαστικά τα στέλνω σε σένα.
Λίγες μέρες μετά ο Νίκος μου απάντησε μέσω chat στο facebook το παρακάτω κείμενο (κρατάω κείμενο αυτούσιο οπότε πιθανές ασυνταξίες οφείλονται στο μέσο που χρησιμοποιήθηκε για την απάντηση) :


τομ σε ξεχασα να σου απαντησω για το ραδιοφωνο womex… Ηταν μια σκεψη η συχνοτητα αυτη που σε ενα χρονο θα παραδοθει στον δημο Πανοραματος, να “παιξει” world music χωρις παραγωγούς μεχρι τον οκτωβριο. Η διαχείριση του ανήκει στο δημο παντΑ, αλλά και σαν συμμετοχος στην επιτροπη διοργανωσης του Womex το προτείνει για μέσο προβολής και του θεσμού αλλα και της μουσικής ταυτότητας μιας και το είδος αυτο δεν παιζεται σε ιδιωτικούς σταθμους σαν μη εμπορικο, ενω υπάρχει κρατικο μόνο στην Αθήνα.
Του απάντησα ότι θα αργήσω να το βγάλω το κείμενο, λόγω των γεγονότων της εποχής εκείνης με την ψήφιση του 2ου μνημονίου.


Το τρίτο κομμάτι του κειμένου αυτού είναι σημερινό μια και μόλις χτες έπεσε στα χέρια μου η ανακοίνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης από την οποία διαλέγω το παρακάτω κομμάτι :


#  Γίνε εθελοντής της WOMEX 12 Θεσσαλονίκη!
Ο καθένας μπορεί να συμμετέχει στη WOMEX 12 Θεσσαλονίκη, βοηθώντας με το δικό του τρόπο να ζήσει η πόλη μερικές από τις σημαντικότερες στιγμές στα πολιτιστικά χρονικά της.
Οι εθελοντές θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αίσια διεξαγωγή της διοργάνωσης, καθώς θα μας βοηθήσουν να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την πόλη και τους ανθρώπους της. Παράλληλα, οι εθελοντές, μέσα από την προσφορά τους στη WOMEX 12 Θεσσαλονίκη, θα έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν και να αναπτύξουν δεξιότητες και ικανότητες που θα τους ενισχύσουν τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο (πχ. επικοινωνιακές, οργανωτικές δεξιότητες, ικανότητα στις δημόσιες σχέσεις κτλ).
Άνθρωποι κάθε ηλικίας και ειδικότητας μπορούν να γίνουν μέλος της ομάδας των εθελοντών της WOMEX 12 Θεσσαλονίκη, βάζοντας έτσι και αυτοί το δικό τους λιθαράκι στη μεγαλύτερη μουσική διοργάνωση που επιχειρείται στην πόλη τα τελευταία χρόνια!!!
Διαβάστε περισσότερα στο http://www.helexpo.gr/womex/gr/x10_volunteers.asp#c
Για να καταλάβω η Womex είναι μια εμπορική επιχείρηση, μια εμπορική έκθεση, γι’ αυτό και πληρώνεται 130.000 από την Helexpo και σαν εμπορική επιχείρηση έχει σκοπό πρώτα το κέρδος και ύστερα όλα τ’ άλλα. Η Gaia Live εξ΄ορισμού είναι εμπορική επιχείρηση και προφανώς συμμετέχει με σκοπό το κέρδος, άμεσο ή έμμεσο, σε κάθε περίπτωση θεμιτό. Η Helexpo είναι μια ΑΕ με μετόχους στους οποίους περιλαμβάνεται και το κράτος και βασικός της σκοπός, μέσα από τις δραστηριότητές της είναι το κέρδος. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν είναι ιδιωτική εταιρία με σκοπό το κέρδος και αυτό του δίνει μια συγκεκριμένη βαρύτητα. Το να χρησιμοποιεί το κύρος του προκειμένου να βρει εθελοντές για ένα κατ’ αρχήν εμπορικό γεγονός όπου διοργανώνεται από 3 εμπορικές εταιρίες είναι τουλάχιστον αισχρό από πλευράς του Δήμου πολύ περισσότερο όταν όλες οι αιτήσεις των εθελοντών στέλνονται σε mail της ιδιωτικής εταιρίας Gaia Live, όπως φαίνεται στο Link του Site της Helexpo. Υποθέτω επίσης ότι το θέμα με τα προσωπικά δεδομένα κάπως θα έχει διευθετηθεί…


Σήμερα σε μια πόλη όπου η ανεργία καλπάζει και ιδίως στους νέους έρχεται ένας φορέας, που έχει υποχρέωση διαύγειας στις κινήσεις του, να αναπτύξει μια όχι απόλυτα διαφανή, όπως εξηγώ πιο πάνω, δραστηριότητα με σκοπό το κέρδος και ζητά ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ;;;; Τους οποίους τους ζητά για λογαριασμό άλλλου ιδιώτη συνεργάτη στην διοργάνωση της έκθεσης; Ο δε Δήμος Θεσσαλονίκης έρχεται να προωθήσει  τον εθελοντισμό σε ιδιωτικές μπίζνες, μόνο και μόνο επειδή στηρίζει την εκδήλωση; Έχουμε τρελλαθεί τελείως σε αυτή την πόλη; Έχουμε δημιουργήσει την φάμπρικα των εθελοντών για να βγάζουν λεφτά κάποιοι; Μη μου πείτε ότι η Helexpo δεν θα βγάλει λεφτά από την διοργάνωση γιατί τότε θα έπρεπε προκαταβολικά να συλλάβουν τον Διευθύνοντα Σύμβουλό της γιατί εν γνώσει του ξεκινά μια έκθεση που θα “βάλει” την επιχείρηση μέσα και θα αναγκάσει τους μετόχους του, άρα και το κράτος να καλύψει την τρύπα. Αυτό νομικά δεν μπορεί θα έχει κάποιον όρο που το περιγράφει.


Τελικά φαίνεται ότι ορισμένοι ξέρουν παραπάνω, άσχετα αν κανένας δεν θέλει να ενημερώσει όπως πρέπει τους πολίτες. Σε άρθρο του “Έθνους” με ημερομηνία 16/3 και το οποίο είδα μόλις τώρα, μαθαίνουμε ότι :


Οπως είπε ο γενικός διευθυντής της Helexpo, Γιάννης Παπακωνσταντίνου, η Womex θα κοστίσει πάνω από 1 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό 200.000 ευρώ θα δώσει ο δήμος, 250.000 το υπουργείο Πολιτισμού και τα υπόλοιπα θα καλυφθούν από χορηγίες και τη συμμετοχή εκθετών.
Οκ, τα 130.000 των δικαιωμάτων της Womex, που είναι όπως ξαναέγραψα η πιο σημαντική ΕΚΘΕΣΗ στο χώρο της Έθνικ μουσικής. έγιναν 1 εκ. και θα τα καλύψει για λογαριασμό της Helexpo AE και της ΓΑΙΑ Live το Υπουργείο κατά 250.000, ο Δήμος κατά 200.000 και τα υπόλοιπα θα βγουν από τον τρόπο με τον οποίο τα βγάζει η Helexpo κάθε φορά όταν κάνει έκθεση. Νομίζω ότι είναι πιο επιτακτική η ανάγκη να μάθουμε τι περιμένουμε να κερδίσουμε μακροπρόθεσμα, έξω από τις μέρες της έκθεσης και επίσης όταν ο Δήμος επενδύει 200.000€ σε μια ιδιωτική μπίζνα θα ήθελα να γνωρίζω ακριβώς το ποσοστό με το οποίο συμμετέχει στα κέρδη γαιτί σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο Δ¨ημος εμφανίζεται να κάνει μπίζνες με την παλιά καλή συνταγή. Το κράτος την επένδυση και ο ιδιώτης τα πιθανά κέρδη, πάντως σε κάθε περίπτωση ο ιδιώτης δεν ρισκάρει τίποτε, τουλάχιστον όπως φαίνονται μέχρι τώρα τα πράγματα. Νομίζω ότι κάπως έτσι  φτάσαμε να είμαστε υπο κηδεμονία σαν χώρα.


Θα ήθελα να ξέρω υπάρχει κάποιος που τα έχει δει αυτά ή όλοι είναι μέσα στην καλή χαρά που θα έχουμε ακόμα μια εκδήλωση στην πόλη; Αν όλα είναι καθαρά και χωρίς πρόβλημα, γιατί γίνονται εν κρυπτώ και τόσο ερασιτεχνικά;


Υ.Γ. Για όσους έρθουν και σχολιάσουν και δεν με γνωρίζουν θα τους συνιστούσα να διαβάσουν πρώτα το about και ύστερα να σχολιάσουν.

0 βγηκαν μπροστα:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...